ögats vatten väcker sanningen

Ännu en dag ute i friska luften. Åhhja det gillar vi. Denna dag var det med mina söta pignlor.  Och vi smider planer vi. Två tre år framåt snart helt färdig planerade. Vi vi vi är bra vi.
Nu ska vara mysfaktor på hög nivå. Bastning, inpackning, musik och annat smått och gott.
Me myself an I
Puss på er

Himlen och jag
grät ikapp en regnig dag i april
himlen och jag
grät ikapp för ingenting blir som man vill


Himlens vatten väcker den torra jorden
ögats vatten väcker de glömda orden
ord jag glömt för längesen
och jag vill inte minnas allt igen
ord jag glömt för längesen
ögats vatten väcker sanningen
men jag vill inte ha
vill inte ha svar
nej, jag vill leva kvar
jag vill leva kvar
i min dunkla glömska

Himlen är klar
med sitt gråtande efter några dar
men jag sitter kvar
och undrar hur allting en gång var

Hur allt var är inte lätt att minnas
för där finns nånting som inte borde finnas
där finns ord jag glömt för längesen
och jag vill inte minnas allt igen
ord jag glömt för längesen
ögats vatten väcker sanningen
men jag vill inte ha
vill inte ha svar
nej, jag vill leva kvar
jag vill leva kvar
i min dunkla glömska
glömska ligger som en väv kring allt som var
glömska är räddnngen för den som ingen annnan räddning har

Himlen och jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0